Dacia
Logan - Prezentare
"Dacia de 5000 de euro",
cunoscut pana acum sub numele de proiect Dacia X90,
respectiv Dacia L90, a devenit: Dacia Logan
Dacia Logan
este diferit de toate modelele iesite pana acum pe
portile uzinei pitestene.
Romanii au primit o
masina simpla, ieftina, dar bine echipata, cu aer
conditionat, închidere centralizata, radiocasetofon sau
CD-player si ferestre cu actionare electrica.
Dacia colabora cu opt
grupuri de furnizori romani sau companii
straine cu filiale in Romania, care asigura, ca
valoare, mai mult de jumatate din subansamble.
Pentru inceput exista
doua motoare pe benzina de 1,6l (1.598 cmc) cu o
putere axima de 90 CP la 5000 rpm, respectiv 1.4 litri/75
CP. Aceste motare respecta normele Euro 4. In 2005 vor
mai fi disponibile un turbodiesel dCi de 1.5 litri/65 CP
si un motor pe benzina de 1.6 litri 16 supape/107 CP.
Pentru motorul de 1.4 litri este anuntat un consum mediu
de 6.8 litri/100 km, 162 km/h viteza maxima si un sprint
0-100 km/h in 13 secunde. Propulsorul de 1.6 l/90 CP
consuma in medie 7.3 litri/100 km, avand o viteza maxima
de 175 km/h si 11.5 secunde pentru 0-100 km/h.
Transmisia: Ambele motoare utilizeaza cutia de
viteze cu cinci trepte utilizata si la Renault Laguna II
si Megane II.
Trenul de rulare: punte fata tip McPherson, spate
- semirigida, frane discuri fata neventilate ( 238 mm
fara ABS, 259 mm cu ABS ), spate - tamburi, pneuri
165/80 R14, jante 5.5 J14 sau pneuri 185/65 R14, jante 6
J15.
Sunt disponibile trei
niveluri de echipare, baza, Ambiance si Laureat. Renault
va ofera preturi preferentiate pentru România.
Versiunea de baza costa (cu tot cu TVA) exact 5.000
de euro. Nu va asteptati la o echipare prea bogata -
jante de 14 inch, fara servodirectie, airbag, ABS, cu
bare de protectie si carcasele oglinzilor retrovizoare
vopsite gri antracit, fara stofa pe panourile usilor,
fara inchidere centralizata. Incepand cu nivelul de
echipare intermediar aparea servodirectia, radioul de
2x6 W, geamurile fata electrice, in timp ce nivelul al
treilea de echipare include aer conditionat faruri de
ceata, scaun reglabil pe înaltime, barele si carcasele
oglinzilor vopsite în culoarea caroseriei, airbag pentru
sofer. Al doilea airbag, sistemul ABS din aliaj de 15
inch sunt optionale chiar si la echiparea de vârf, iar
volan reglabil pe înaltime nu este oferit deloc. Este de
asteptat ca versiunea intermediara sa coste 5.700
de euro, iar versiunea de vârf, circa 7.000 de
euro. Primele doua versiuni ruleaza pe pneuri 165/80
încaltate pe jante de 14 inch, iar versiunea de vârf are
pneuri de 185/65 montate pe jante de 15 inch.
Dacia Logan a fost
prezentata la data de 2 iunie 2004, la Paris, acolo
unde a fost imaginat si proiectat.
Tot pe 2 iunie 2004, la ora 18.30 noua Dacia a fost
prezentata si la Palatul Parlamentului, Bucuresti.
Lansarea oficiala in Romania va avea loc in luna
septembrie.
Dacia Logan se fabrica
in anul 2004 numai la Pitesti, urmand ca in 2005 sa se
fabrice si in Rusia, Maroc si Columbia, iar din 2006 in
Iran.
|