Dacia Logan - Prezentare

 

"Dacia de 5000 de euro", cunoscut pana acum sub numele de proiect Dacia X90, respectiv Dacia L90, a devenit: Dacia Logan

Dacia Logan este diferit de toate modelele iesite pana acum pe portile uzinei pitestene.

Romanii au primit o masina simpla, ieftina, dar bine echipata, cu aer conditionat, închidere centralizata, radiocasetofon sau CD-player si ferestre cu actionare electrica.

Dacia colabora cu opt grupuri de furnizori romani sau companii straine cu filiale in Romania, care asigura, ca valoare, mai mult de jumatate din subansamble.

Pentru inceput exista doua motoare pe benzina de 1,6l (1.598 cmc) cu o putere axima de 90 CP la 5000 rpm, respectiv 1.4 litri/75 CP. Aceste motare respecta normele Euro 4. In 2005 vor mai fi disponibile un turbodiesel dCi de 1.5 litri/65 CP si un motor pe benzina de 1.6 litri 16 supape/107 CP. Pentru motorul de 1.4 litri este anuntat un consum mediu de 6.8 litri/100 km, 162 km/h viteza maxima si un sprint 0-100 km/h in 13 secunde. Propulsorul de 1.6 l/90 CP consuma in medie 7.3 litri/100 km, avand o viteza maxima de 175 km/h si 11.5 secunde pentru 0-100 km/h.
Transmisia: Ambele motoare utilizeaza cutia de viteze cu cinci trepte utilizata si la Renault Laguna II si Megane II.
Trenul de rulare: punte fata tip McPherson, spate - semirigida, frane discuri fata neventilate ( 238 mm fara ABS, 259 mm cu ABS ), spate - tamburi, pneuri 165/80 R14, jante 5.5 J14 sau pneuri 185/65 R14, jante 6 J15.

Sunt disponibile trei niveluri de echipare, baza, Ambiance si Laureat. Renault va ofera preturi preferentiate pentru România. Versiunea de baza costa (cu tot cu TVA) exact 5.000 de euro. Nu va asteptati la o echipare prea bogata - jante de 14 inch, fara servodirectie, airbag, ABS, cu bare de protectie si carcasele oglinzilor retrovizoare vopsite gri antracit, fara stofa pe panourile usilor, fara inchidere centralizata. Incepand cu nivelul de echipare intermediar aparea servodirectia, radioul de 2x6 W, geamurile fata electrice, in timp ce nivelul al treilea de echipare include aer conditionat faruri de ceata, scaun reglabil pe înaltime, barele si carcasele oglinzilor vopsite în culoarea caroseriei, airbag pentru sofer. Al doilea airbag, sistemul ABS din aliaj de 15 inch sunt optionale chiar si la echiparea de vârf, iar volan reglabil pe înaltime nu este oferit deloc. Este de asteptat ca versiunea intermediara sa coste 5.700 de euro, iar versiunea de vârf, circa 7.000 de euro. Primele doua versiuni ruleaza pe pneuri 165/80 încaltate pe jante de 14 inch, iar versiunea de vârf are pneuri de 185/65 montate pe jante de 15 inch.

Dacia Logan a fost prezentata la data de 2 iunie 2004, la Paris, acolo unde a fost imaginat si proiectat.
Tot pe 2 iunie 2004, la ora 18.30 noua Dacia a fost prezentata si la Palatul Parlamentului, Bucuresti.
Lansarea oficiala in Romania va avea loc in luna septembrie.

Dacia Logan se fabrica in anul 2004 numai la Pitesti, urmand ca in 2005 sa se fabrice si in Rusia, Maroc si Columbia, iar din 2006 in Iran.

 

   
   
   
     
           
 
 
   

Home | Wallpaper's | Legislatie | Theme's | Oferta | Utile